Kendi Adınıza Abone Kaydı Yaptırınız:

Suyu açık olan bir aboneliğe yeni taşınanlar, TİSKİ ilçe şefliklerine başvurarak abone sözleşmesi yapmalıdır. Aksi takdirde, önceki abonenin borçlarından sorumlu olurlar ve su hizmeti kesilebilir.

Tahliye Ettiginiz Aboneligin Suyunu Kapattırıp İlişigini Kesmeyi Unutmayınız.

TİSKİ ile yapılan abone sözleşmesi gereği, abonelik ilişkisinin sonlandırılmadan, abone olunan yerin terk edilmesi durumunda, başka kullanıcılar tarafından tüketilen suyun bedelinden aboneler sorumlu olacaktır. Bu nedenle, tahliye ettiğiniz aboneliğe ait suyun kesilmesi işlemini tamamlamanızı önemle rica ederiz.

Geçici Süreyle Su Kullanmayacaksanız;

Eğer aboneliğinizde geçici bir süre su kullanmayacaksanız, herhangi bir mağduriyet yaşamamanız için, bu durumu bir dilekçe ile TİSKİ'ye bildirmeniz ve suyunuzu geçici olarak kapattırmanız gerekmektedir.

Aboneliğinizle İlgili Bilgilerinizde (adres, telefon vb.) Oluşan Değişiklikleri Bildiriniz.

Su faturası ve diğer tebligatların adresinize düzenli bir şekilde ulaşmasını sağlamak için, değişmiş ise adres bilgilerini bağlı bulunduğunuz TİSKİ ilçe şefliklerine bildiriniz veya web sitesi üzerinden telefon ve mail adresinin güncelleme işlemini gerçekleştiriniz.

Kullanım Türü Degisikligini TİSKİ'ye haber vererek yaptırınız.

Örneğin, mesken olarak kullanılan bir abonelik ile işyeri faaliyetinde bulunulacaksa, olası mağduriyetlerden kaçınmak adına kullanım türünün işyeri tarifesine dönüştürülmesi için TİSKİ'ye müracaat ediniz.

Özel Kuyunuz Varsa ve Bu Kuyudan Dairenizde Su Kullanıyorsanız Atıksu Abone Kaydını Yaptırınız.

Su abonesi olmayan ve kendi imkânlarıyla su temin eden, ancak bu suyu kanalizasyona deşarj eden kişiler, atıksu uzaklaştırma hizmeti için belirlenen bedeli ödemekle yükümlüdürler. Bu tür abonelerden, su bedelinin %50'si oranında atıksu bedeli tahsil edilmektedir.

Gecikme Zammı Ödememek ve Su Kesintisini Önlemek İçin Faturalarınızı Zamanında Ödeyiniz.

Fatura bedelini ödeme süresi içerisinde ödemeyen abonelerimizden, her bir ödeme dönemi için yasal düzenlemelere uygun olarak belirlenen oranda gecikme zammı alınmaktadır. Gecikme zammı ödememek ve su kesintilerinin önüne geçmek için faturalarınızı belirtilen ödeme süresi içinde ödemeniz önemle rica olunur.

Faturanızda Yanlışlık Oldugunu Tespit Ettiyseniz Abone Servisine Müracaat Ediniz.

Abonelerimiz yanlış olduğunu tespit ettiği fatura için bu aboneliğine ait sayacın görseli ile TİSKİ Abone Servisine gelerek veya ALO 153 TİKOM Hattını arayarak itirazda bulunabilir. Bu itirazlar anında veya tetkik edilmesi gerekiyorsa en kısa sürede çözümlenmektedir.

Sayaç Yerinizin Temiz, Aydınlık ve Erişilebilir Olmasına Dikkat Ediniz.

Görevlilerin sayaç okuma işlemlerini düzenli olarak gerçekleştirebilmesi ve arızalı durumlarda sayaç değişiminin yapılabilmesi için sayaç yerinizde gerekli düzenlemeleri yapınız. Ayrıca, kış aylarında sayacınızın donmaması için sayaç yerini ahşap talaşı ile doldurmayı unutmayınız.

İç Tesisatınızda veya Sayaç Sonrasındaki Tesisatınızda Oluşan Arızaları ve Su Kaçaklarını Mutlaka Yaptırınız

Sayaç sonrasındaki iç tesisat ve su kaçağından aboneler sorumludur. Sayaçtan geçen su, tüketiminize yansıyacak ve boşa akan su, faturanızda ek maliyet olarak yer alacaktır. Bu nedenle, iç tesisatınızda herhangi bir su kaçağı tespit etmeniz durumunda, kaçağı gidererek durumu en kısa sürede TİSKİ'ye bildirmeniz gerekmektedir.

İzin Almaksızın Sayacınızı Sökmeyiniz. Tamir Ettirmeyiniz

Aboneliği bulunan kullanıcılarımızın, sayaçlarını TİSKİ'nin onayı ve bilgilendirmesi olmaksızın sökmeleri veya tamir ettirmeleri durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Ayrıca, sayaç yerine kayıtsız bir sayaç takılması da aynı şekilde cezai işlem gerektiren bir durumdur.
 
Bu tür işlemler gerçekleştirenler hakkında tutanak düzenlenecek ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli cezai işlemler uygulanacaktır.

Daimi veya Geçici Bağlantı İle Yaparak Başkalarına Su Vermeyiniz

Mesken tarifesinden su kullanan aboneler, abonelikleri üzerinden inşaatlar, ticarethaneler veya diğer benzeri yerler için su temin edemezler. Bu tür bir durumun tespit edilmesi halinde, su temin eden abonenin suyu kesilecek ve gerekli cezai işlemler başlatılacaktır.

Su Kullanımında Tasarrufa Özen Gösteriniz.

Bir damla suyun israfı, sonunda faturalarınıza yansıyacaktır. Bu durumu göz önünde bulundurmanızı rica ederiz.

 

ALO 153 TİKOM HATTI

TİSKİ hizmetleriyle ilgili her türlü şikayet ve taleplerinizi, ücretsiz olan bu hat aracılığıyla iletebilirsiniz.

Adres: Sanayi Mh. Devlet Karayolu Cd. Yaren Sk. No:1 Ortahisar/Trabzon

İlgili Birim: Abone İşleri Daire Başkanlığı